ÉLETÜNK A CSALÁD!  Család- és EgészségPedagógiai Prevenciós Nonprofit Közhasznú Kft.
"Tegyünk érte, hogy TE is így érezhess!"
MENÜ

Kiemelten foglalkozunk

-       A kiskamaszok felvilágosításával, melynek metodikája és lebonyolítása merőben újszerű. Kis csoportokban, nemenként külön-külön bontva, kifejezetten az ő életkorukhoz tervezett tematika szerint vezetjük be őket a serdülőkor testi-lelki változásainak ismeretébe és a nemiség kérdéseibe. (Leányok számára az MFM® projekt-ciklus-show foglalkozását tarjuk.)

http://www.mfm-projekt.hu/ciklus_show

-       A párkapcsolati kultúra elmélyítésével, a barátság-szerelem-párválasztás-elköteleződés valamint a szexualitás és családtervezés kérdéseivel ehhez kapcsolódóan AB prevencióval.

-       Káros szenvedélyek (dohányzás, alkohol, kábítószer, játék -és internetfüggőség stb.) megelőzésével, melynek során a szerismeret-információátadás kérdéskörén túlmutatva hangsúlyos programelem az önértékelés, önismeret, önbecsülés mélyítése, megszilárdítása, a nemet mondani tudás, döntéshozatal, önkontroll gyakorlásának fejlesztése.

-       Együttműködő és asszertív kommunikáció és konfliktuskezelés készségének fejlesztésével.

 

 

Témaköreink

 

Az adott korosztályhoz és a jelenlévők érdeklődéséhez alakítva igyekeznek felölelni a családhoz és egészséghez kapcsolódó kérdésköröket a teljesség igénye nélkül; igazodnak a Nemzeti Alaptanterv (NAT) családi életre nevelés ún. CSÉN-óráinak kerettantervi anyagához, melynek kidolgozá-sábantársaságunk vezető szakemberei is (Dr.Rézné Vitus Csilla és Tirczka Imrénél) aktívan részt vettek.

 

  1. Család:     családtípusok, családon belüli kommunikáció, szeretetnyelvek; családi szerepek-sztereotípiák, munkamegosztás; nevelési stílusok és hatásuk a gyermeki személyiségre; személyiségfejlődés
  2. Társas kapcsolatok-kommunikáció-konfliktuskezelés             közösség/csoport, kapcsolatépítés és kiközösítés, együttműködő és asszertív kommunikáció, illetve erőszakmentes konfliktuskezelési technikák, készségek
  3. Jellem és értékrend       alapvető emberi értékek, tradíciók, vallás, példaképek, egészséges személyiség (ideálok és normák), életvezetési készségek (felelősségvállalás –döntés – célkitűzés - önkontroll)
  4. Önismeret, érzelmi intelligencia,           önértékelés, önbecsülés növelése, személyiségtípusok; énkép, hitek-tévhitek, saját és mások érzéseinek felismerése, kifejezése, empátiás és szociális készségek,
  5. Nemiség-ffi/női identitás-szexualitás-párkapcsolatok            genetikai nemnek megfelelő nemi identitás megerősítése; korszerű, életkorhoz igazodó, az emberi személy méltóságának tiszteletén alapuló fel-világosítás, párkapcsolati formák, elkötelezett párkapcsolat és szexualitás, AB –AIDS ill. egyéb szex. Úton terjedő fertőző betegségek prevenciója, családtervezési formák (mesterséges és természetes módszerek)
  6. Veszélyek és devianciák, döntéshelyzetek       az egészség, mint érték, egészséges életmód, életrend; étkezési zavarok, káros szenvedélyek prevenciója (szerismeret, önismeret, nemet mondani tudás, egyéb szociális készségek fejlesztése), deviáns közösségek, magatartásformák; csoportnyomásnak való ellenállás, bántalmazás, bűnelkövetés (családon belül, iskolai, egyéb közösségekben)
  7. Változások, azok következményei és kezelésük         emberi élet fordulópontjai (serdülőkor, házasság, gyermek születése, testvér érkezése, betegség, válás stb.); veszteség, halál-gyász- gyászmunka,

 

Hogyan dolgozunk?

 

Szakmai megfontolásból a foglalkozásokat –ha csak tehetjük- párban tartjuk. A párosok iskolai munka esetén az adott osztály/csoport vezetőjével szorosan együttműködnek, őt is bevonva az órák megtervezésébe akár vezetésébe és értékelésébe. Tapasztalatunk szerint a serdülőkorúakkal való foglalkozások hatékonyságát leginkább az növeli, ha az osztályfőnök a személyiségfejlesztő, közösségépítő munkájába hívja meg a munkatársainkat, valódi segítségként fogadja közreműködésüket és ő maga is aktívan bekapcsolódik a munkába, ha teheti, továbbviszi az egyes témákat. Így tud kialakulni az őszinte légkör és válhat az adott téma személyessé a diákok körében.

 

 

 

 

Asztali nézet