Kiemelten foglalkozunk
- A kiskamaszok felvilágosításával, melynek metodikája és lebonyolítása merőben újszerű. Kis csoportokban, nemenként külön-külön bontva, kifejezetten az ő életkorukhoz tervezett tematika szerint vezetjük be őket a serdülőkor testi-lelki változásainak ismeretébe és a nemiség kérdéseibe. (Leányok számára az MFM® projekt-ciklus-show foglalkozását tarjuk.)
http://www.mfm-projekt.hu/ciklus_show
- A párkapcsolati kultúra elmélyítésével, a barátság-szerelem-párválasztás-elköteleződés valamint a szexualitás és családtervezés kérdéseivel ehhez kapcsolódóan AB prevencióval.
- Káros szenvedélyek (dohányzás, alkohol, kábítószer, játék -és internetfüggőség stb.) megelőzésével, melynek során a szerismeret-információátadás kérdéskörén túlmutatva hangsúlyos programelem az önértékelés, önismeret, önbecsülés mélyítése, megszilárdítása, a nemet mondani tudás, döntéshozatal, önkontroll gyakorlásának fejlesztése.
- Együttműködő és asszertív kommunikáció és konfliktuskezelés készségének fejlesztésével.
Témaköreink
Az adott korosztályhoz és a jelenlévők érdeklődéséhez alakítva igyekeznek felölelni a családhoz és egészséghez kapcsolódó kérdésköröket a teljesség igénye nélkül; igazodnak a Nemzeti Alaptanterv (NAT) családi életre nevelés ún. CSÉN-óráinak kerettantervi anyagához, melynek kidolgozá-sábantársaságunk vezető szakemberei is (Dr.Rézné Vitus Csilla és Tirczka Imrénél) aktívan részt vettek.
Hogyan dolgozunk?
Szakmai megfontolásból a foglalkozásokat –ha csak tehetjük- párban tartjuk. A párosok iskolai munka esetén az adott osztály/csoport vezetőjével szorosan együttműködnek, őt is bevonva az órák megtervezésébe akár vezetésébe és értékelésébe. Tapasztalatunk szerint a serdülőkorúakkal való foglalkozások hatékonyságát leginkább az növeli, ha az osztályfőnök a személyiségfejlesztő, közösségépítő munkájába hívja meg a munkatársainkat, valódi segítségként fogadja közreműködésüket és ő maga is aktívan bekapcsolódik a munkába, ha teheti, továbbviszi az egyes témákat. Így tud kialakulni az őszinte légkör és válhat az adott téma személyessé a diákok körében.